Vuoden viestintäteko on viestintäpalkintojen pääpalkinto. Teoksi voidaan valita kampanja tai yksittäinen viestintäponnistus, joka on ollut vaikuttava ja merkittävä joko yhteiskunnallisesti, taloudellisesti, tietyn toimialan sisällä tai jollakin muulla tavalla. Palkitulla viestintäteolla voi olla laaja vaikutus omassa kentässään, se on voinut osoittaa mitattavissa olevaa erinomaista tuloksellisuutta ja se on mahdollisesti koskettanut inhimillisesti monien elämää.
Vuoden viestintäammattilainen -palkinto jaetaan viestintävaikuttajalle, joka on saavuttanut tuloksia ja pystynyt omalla toiminnallaan tekemään vahvan vaikutuksen joko yhteiskunnallisesti, omalla alallaan tai vaikkapa omassa organisaatiossaan. Palkinnon saaja ei välttämättä ole ryhmän kokenein jäsen, mutta häneltä löytyy runsaasti kekseliäisyyttä, tarmoa ja uudenlaista otetta asioihin. Vuoden viestintäammattilainen -palkinnon saamisen ensisijainen kriteeri on esimerkillinen toiminta – tittelillä ei ole niin ikään merkitystä.
Vuoden johtaja -palkinto jaetaan henkilölle, joka on osoittanut ymmärtävänsä viestintää ja markkinointia ja on aidosti hyödyntänyt viestinnän keinoja tavoitteiden saavuttamisessa. Palkinnon saaja ymmärtää, että viestintä on johdon työkalu ja että se kuuluu erottamattomana osana organisaation strategiaan. Hän voi olla nimikkeeltään esimerkiksi toimitusjohtaja, henkilöstöjohtaja tai liiketoimintajohtaja. Palkinnon saaja ei itse vastaa organisaationsa viestinnästä.
Elämäntyöpalkinto jaetaan vain silloin kun siihen on aidosti aihetta, ei välttämättä joka vuosi. Palkinnon saaja on henkilö, joka on tehnyt pitkän uran viestinnän parissa. Hänellä on vahva kokemus ja näkemys viestinnästä ja hän on vaikuttava henkilö viestintäalalla.