Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.​​​​​​

Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.​​​​​​

Evästeasetuksesi on tallennettu.
Siirry etusivulle

Tapahtumakalenteri

Tapahtumalistaus

  • Viestinnän kriittinen rooli organisaation muutoksissa

    , Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -
    ProComin koulutustila / Zoom

    Viestintä nähdään usein syynä sille, että muutokset epäonnistuvat tai eivät toteudu halutulla tavalla. Mutta millainen ja keiden viestintä? Mistä puhumme kun puhumme muutosviestinnästä? Muutoksia tapahtuu kaiken aikaa suunnitellusti, odotetusti ja täysin odottamatta. Viestintä on aina muutosten keskiössä, ja se jakautuu useille osapuolille. Viestinnän strateginen ymmärrys ja johtaminen, osaaminen, teknologia ja muut resurssit ovat kriittisessä roolissa muutoksen kaikissa vaiheissa.

  • Valmentajaverkosto: Viisi pointtia: Kun tunteet kuumenevat – Miten valmennat vastuuhenkilöt kohtaamaan poikkeustilanteet?

    , Tapahtuman tyyppi: Jäsentapahtuma & etäosallistumismahdollisuus , Tapahtuman ajankohta: -
    Online

    Kriiseissä ja poikkeustilanteissa tarvitaan vahvoja viestintä- ja vuorovaikutustaitoja. Kun tunteet kuumenevat, ihmiset vaativat vastauksia. Painostavassa tilanteessa yleisön – ulkoisen tai sisäisen – kohtaa usein muu kuin viestijä. Miten valmennetaan vastaamaan kysymyksiin ja negatiivisiin tunteisiin empatialla, avoimuudella ja rehellisyydellä? Miten organisaation ihmisiä autetaan pitämään kiinni oman roolin rajoista tunneryöpyn keskellä?

  • Satakunnan alueverkosto: Avoin after work

    , Tapahtuman tyyppi: Virkistys, Tapahtuma , Tapahtuman ajankohta:
    Amarillo, Pori

    Oletko kiinnostunut ProComin ja alueverkoston toiminnasta? Satakunnan alueverkosto järjestää kaikille viestinnän ammattilaisille avoimen afterwork-tilaisuuden. Tule verkostoitumaan muiden viestinnän ammattilaisten kanssa sekä kuulemaan, mitä etuja ProComiin liittyminen tarjoaa viestijöille. Samalla voidaan ideoida alueverkoston toimintaa. 

  • Tiede- ja teoriaverkosto: Kaikki viestivät työyhteisössä – entä sitten?

    , Tapahtuman tyyppi: Jäsentapahtuma & etäosallistumismahdollisuus , Tapahtuman ajankohta: -
    Online, Teams

    Tule mukaan Tiede- ja teoriaverkoston joulukuun etätilaisuuteen keskustelemaan viestinnästä työyhteisössä! Aiheen pariin meidät johdattaa viestinnän apulaisprofessori Leena Mikkola Tampereen yliopistosta. Työyhteisöviestinnän perusta on interpersonaalisella tasolla, ja se toteutuu työpaikalla digitaalisessa tai fyysisessä ympäristössä. Leena Mikkola haastaa meitä kysymään, mitä tämä tarkoittaa organisaatioviestinnän suunnittelussa: mikä on työyhteisö ja miten pitäisi ymmärtää se, että "kaikki viestivät"?

  • Aamu ytimessä: Kuuntele ja mittaa sosiaalista mediaa

    , Tapahtuman tyyppi: Jäsentapahtuma & etäosallistumismahdollisuus , Tapahtuman ajankohta: -
    ProComin toimisto, Kasarmikatu 23 A 5, 001300 / Webinaari

    Miten hyödyntää sosiaalisen median kuunteludataa päivittäistason viestinnän suunnittelussa ja toteuttamisessa? Entä miten mitata sometyön pidemmän aikavälin vaikutuksia ja osoittaa sen arvo muulle organisaatiolle? Miten toimituksellisen median ja sosiaalisen median julkisuus linkittyy toisiinsa? Tule mukaan Aamu ytimessä -tilaisuuteen, jossa perehdymme sosiaalisen median mittaamiseen ja vaikuttavuuteen!

  • ProComin pikkujoulut

    , Tapahtuman tyyppi: Jäsentapahtuma , Tapahtuman ajankohta: -
    ProComin toimisto, Kasarmikatu 23 A, Helsinki

    Tervetuloa hakemaan joulumieltä ja tapaamaan uusia ja vanhoja tuttuja ProComin pikkujouluihin! Tarjolla pientä purtavaa ja lämpöistä tunnelmaa rennoissa merkeissä.

  • Turun alueverkoston pikkujouluglögit

    , Tapahtuman tyyppi: Jäsentapahtuma, Tapahtuma , Tapahtuman ajankohta: -
    Ravintola Teini, Uudenmaankatu 1, Turku

    Turun alueverkoston uunituore puheenjohtajisto toivottaa kaikki viestinnän ammattilaiset lämpimästi tervetulleiksi omakustanteisten glögien ja hyvien ideoiden äärelle. Tule mukaan verkostoitumaan, nauttimaan hyvästä ruuasta ja suunnittelemaan tulevia tapahtumia!

  • Tampereen alueverkosto: Viestijän arki kansainvälisessä organisaatiossa

    , Tapahtuman tyyppi: Jäsentapahtuma , Tapahtuman ajankohta: -
    Kiilto Oy, Tampereentie 408, 33880 Lempäälä

    Kiilto on 100-vuotias kasvava suomalainen kemianteollisuuden perheyritys, jolla on satavuotinen historia ja visio vuodessa 2080. Yritys työllistää lähes 900 ammattilaista kymmenessä eri maassa. Millaista on viestinnän ammattilaisen arki Kiillon kaltaisessa kansainvälisessä, suomalaislähtöisessä organisaatiossa? Millaista kansainvälistä yhteistyötä Kiillon viestintä tekee? Entä miten kriisiviestinnän teemat ovat näkyneet yrityksessä viime aikoina? Kiilto kutsuu ProComin Tampereen alueverkoston jäsenet yritysvierailulle Kiillon tehtaalle Lempäälään keskustelemaan ajankohtaisista viestinnän aiheista.

  • Suunnitelmallinen sisältöstrategia ja digisisällöt

    , Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -
    Online

    Haluaisitko luoda selkeät ja mitattavat viestinnän tavoitteet sekä tuottaa suunnitelmallisesti sisältöjä digikanaville niiden saavuttamiseksi? Sisältöstrategia ja suunnitelmallinen sisältötyö on ratkaisu asiakkaan itseohjautuvuuden tukemiseen, ajatusjohtajuuden rakentamiseen, myyntimahdollisuuksien luomiseen tai työnantajamielikuvan kehittämiseen. Valitset sitten yhden tai vaikka kaikki tavoitteet – sisältöstrategia on työkalusi onnistumiseen. Nappaa tästä koulutuksesta käytännön vinkit ja esimerkit, joita soveltamalla onnistut.

  • ProCom PROFESSIONAL – Digitaalisen viestinnän ammattilaisuus 2023

    , Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -
    ProComin toimisto / online-koulutukset

    Miten luoda sisältöjä, jotka ovat puhuttelevia, rehellisiä, linjassa yrityksen arvojen ja ilmeen kanssa sekä tavoittavat oikeat kohderyhmät? Tehokas digiviestintä vaatii kattavaa ja ajantasaista alusta- ja kanavaosaamista, suunnitelmallisia ja tarkasti segmentoituja sisältöjä sekä vahvaa osaamista mittaamiseen ja tiedon analysointiin. Sosiaalinen media tarjoaa parhaillaan tehokkaan viestintäväylän organisaatioviestijöille, ja myös yhteiskunnallisesti keskeisten asioiden pariin. Tämän koulutuskokonaisuuden avulla saat syväymmärrystä digitaalisen viestinnän eri alueille.

  • ProCom PROFESSIONAL – Johtamisviestinnän ammattilaisuus 2023

    , Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -
    ProComin koulutustila / online-koulutukset

    Johtamisviestinnän koulutuskokonaisuus pureutuu alueille, joilla johtaminen, viestintä, strateginen ajattelu ja asiantuntijuus kietoutuvat yhteen. Strateginen johtaminen, viestinnän suunnittelu ja johtaminen, vastuullisuus, maineenhallinta ja kriisit, muutosviestintä sekä datalla johtaminen – muun muassa näihin kaikkiin saat tuoretta näkökulmaa ja vahvaa osaamista johtamisviestinnän koulutuksessa.

  • ProCom PROFESSIONAL Vastuullisuus & viestintä -koulutuskokonaisuus 2023

    , Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -
    ProComin koulutustila / online-koulutukset

    Vastuullisuus ja viestintä -koulutuskokonaisuus antaa laajan kokonaisymmärryksen vastuullisuuskysymyksiin sekä käytännön oppeja oman vastuullisuuden ja sen viestinnän tekemiseen, tehostamiseen ja vaikuttavuuteen. Ilman vastuullisuuskysymysten tunnistamista viestinnän ammattilaisen on haastavaa menestyä työssään oman organisaation sisäisenä muutosagenttina, brändin rakentajana ja johdon tukena. Vastuullisuus on ohittamaton asia kaikille organisaatioille ja se on sitä myös viestinnän ammattilaiselle, joka kehittää omaa ammattitaitoaan vastaamaan tuleviin liiketoiminta- ja yhteiskuntahaasteisiin.

  • Verkkotekstit ja copywriting digitaalisissa ympäristöissä

    , Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -
    Online

    Tässä koulutuspäivässä keskitymme erilaisten verkkotekstien tuottamiseen monikanavaisesti, ja koulutus sisältää monipuolisesti vinkkejä verkkoon tuotettavaan tekstiin. Käsittelemme niin verkkosivujen, blogien, uutiskirjeiden kuin sosiaalisen median erilaisia tekstimalleja. Verkkosisältöjen yhteydessä huomioimme myös hakukonelöydettävyyden ja saavutettavan sisällön perusperiaatteet. Osallistujana saat runsaasti käytännön vinkkejä erilaisten verkkotekstien tuottamiseen, joita voit hyödyntää itse ja organisaatiossasi. Käsittelemme myös myyvän tekstin ja asiakaspolun huomiointia verkossa. Vastaavasti pureudumme saman sisällön räätälöityyn monistamiseen eri kanaville ja pohdimme, miten voimme parhaiten tekstillämme vaikuttaa tavoiteltuun ihmiseen verkon eri ympäristöissä. 

  • Viestinnän johtaminen

    , Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -
    ProComin koulutustila / Online

    Koulutuksessa käymme läpi viestinnän johtamista eri näkökulmista. Pohdimme muun muassa eri strategiatyyppejä, niiden rakentamista ja käytäntöön viemistä. Perehdymme myös viestintäammattilaisen rooleihin viestinnän strategisessa ja operatiivisessa johtamisessa sekä siihen, millaiset ominaisuudet yhdistävät viestinnän huipputiimejä. Huomion kohteena ovat esimerkiksi työyhteisöviestintä, sidosryhmätyö, vastuullisuusviestintä, vaikuttamistyö ja maine, sekä mediat ja julkisuudet.  

  • Sisäinen digiviestintä

    , Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -
    Online

    Lähes jokaisessa työyhteisössä henkilöstö toivoo sisäisen viestinnän kehittämistä, hyvästä syystä. Onnistunut sisäinen viestintä tekee työskentelystä sujuvaa ja tehokasta, edistää henkilöstön työhyvinvointia ja sitoutumista sekä auttaa työyhteisöä saavuttamaan tavoitteensa. Miten valjastaa sisäinen digiviestintä tukemaan kaikkea tätä? Sisäisen viestinnän onnistuminen on koko työyhteisön yhteinen asia ja vaatii kaikkien osallistumista. Tässä koulutuksessa opit kehittämään työyhteisösi sisäistä digiviestintää henkilöstölähtöisesti ja tavoitteellisesti. Saat runsaasti käytännönläheisiä esimerkkejä ja vinkkejä sisäisen viestinnän parantamiseen.

  • Brändin rakentaminen & brändi-identiteetti digikanavissa

    , Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -
    ProComin koulutustila / Online

    Haluatko tietää, miten brändi viedään onnistuneesti digikanaviin ja miten sitä rakennetaan systemaattisesti? Brändin esiintuominen digikanavissa, kuten sosiaalisessa mediassa, on ratkaiseva tekijä brändiin sitouttamisessa. Brändin selkeä määrittäminen tone of voicesta visuaaliseen ilmeeseen raamittaa kaikkea organisaation tekemistä. Tässä koulutuspäivässä syvennytään siihen, miten brändi tuodaan eloon onnistuneesti. Koulutuksen päätavoitteena on inspiroida ja opettaa käytännön esimerkkien kautta sitä, miten brändi näkyy digikanavissa onnistuneesti.

  • Vaikuttava digiviestintä sosiaalisessa mediassa

    , Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -
    ProComin koulutustila / Online

    Suunnitelmallisuus on vaikuttavan digiviestinnän perusta. Koulutuksessa käymme läpi, mitä suunnitelmallisuus tarkoittaa ja miten data saadaan osaksi toiminnan sekä sisältöjen kehittämistä. Koulutus vastaa kysymyksiin: Miten mittaamme onnistumisiamme? Millaiset mittarit kannattaa asettaa ja millä aikavälillä niitä kannattaa seurata? Valmennuksen jälkeen osallistujille muodostuu käsitys viimeisimmistä kehityssuunnista sosiaalisen median kanavissa sekä hyvät lähtökohdat kehittää oman digiviestinnän vaikuttavuutta mittaamisen avulla.

  • Johtamisviestintä vastuullisuuden ja etiikan näkökulmasta – soveltaminen ja käytäntö

    , Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -
    ProComin koulutustila / Online

    Vastuullisuus ja etiikka koskevat viestijöiden lisäksi asiantuntijoita, esihenkilöitä ja johtajia, jotka viestivät omasta työstään ja organisaatiostaan omissa verkostoissaan sekä erilaisissa julkisuuksissa. Vastuullisuus ja etiikka ovat näin läsnä johtamisviestinnässä, työyhteisön päivittäisviestinnässä, sidosryhmäkohtaamisissa ja -yhteistyössä sekä lähiympäristössä ja laajemmin yhteiskunnallisessa keskustelussa. Koulutuksessa käymme lävitse, mitä viestinnän vastuullisuudella ja etiikalla tarkoitetaan, miten ne näyttäytyvät arjen tekemisissä viestinnän eri osa-alueilla. Päivän jälkeen osallistujilla on selkeä käsitys siitä, miten etiikka ja vastuullisuus konkretisoituvat viestinnässä, ja miten ne tulee ottaa huomioon käytännön tilanteissa ja miten niitä tulisi arvioida.

  • Hakukoneoptimoinnin perusteet

    , Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -
    ProComin koulutustila / Online

    Hakukoneoptimointi – mitä se on ja mitä viestijän pitäisi siitä tietää? Mitä hakukoneoptimointi on teoriassa ja käytännössä? Tässä koulutuspäivässä opit, millaisiin asioihin hakukoneoptimoinnilla voidaan vaikuttaa ja saat työkaluja siihen, kuinka tehdä hakukoneystävällisiä tekstejä verkkoon. Koulutuksessa keskitytään erityisesti sisältöihin liittyvään hakukoneoptimointiin ja konkreettisiin tapoihin, joiden avulla saat sisältösi paremmin näkyviin hakutuloksissa. Päivän aikana saat kuulla myös teknisen hakukoneoptimoinnin perusteet, jotta tiedät, mitkä tekniset asiat voivat aiheuttaa haasteita hakukonenäkyvyyteen. Koulutus ei vaadi aiempaa tietotaitoa sivustojen tekniikasta.

  • Muutosviestintä

    , Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -
    ProComin koulutustila / Online

    Koulutuspäivän tavoitteena on ensiksikin syventää ymmärrystä erilaisista muutoksista ja viestinnän roolista muutosten elinkaarella. Toiseksi käsittelemme erilaisia viestinnän strategioita ja käytännön ratkaisuja erilaisiin muutostilanteisiin. Koulutuspäivä perustuu ajankohtaiseen muutosviestinnän tutkimukseen, jota ryyditämme ajankohtaisin esimerkein. Päivän päätteeksi luomme askelmerkkejä toimivaan muutosviestintään.

  • Asiakaslähtöisen digipalvelun suunnittelu

    , Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -
    Online

    Digipalvelusta saadaan helppokäyttöinen ja selkeä, kun asiakkaan tarpeet ovat tiedossa ja palvelun sisältö sekä visuaalinen ja tekninen toteutus suunnitellaan vastaamaan niitä. Projektin viivästymistä, kustannusten paisumista sekä palvelun käytön ongelmia voidaan ennaltaehkäistä tehokkaasti, kun asiakkaan tilanne ja palvelun tarve tunnistetaan hyvissä ajoin ja sisällöntuotantoa ei jätetä hankkeen loppumetreille valmiisiin raameihin sovitettavaksi. Astu digipalveluiden muotoilun uudelle ajalle, jossa avainsanoja ovat asiakasymmärrys ja sisältölähtöisyys! Opi keinot, joilla suunnittelet ja toteutat tuloksia tuovan digipalvelun, jossa sisältö, visuaalisuus ja tekninen toteutus saavat aikaan timanttisen käyttökokemuksen.

  • Datalla johtaminen – viestinnän mittaaminen ja vaikuttavuus

    , Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -
    ProComin koulutustila / Online

    Viestinnän mittaaminen niveltyy sekä koko organisaation että viestinnän strategiseen suunnitteluun ja toteutukseen. Mittaamisen keskeisiä haasteita ovat, millaisia mittareita oikeasti tarvitaan ja miten tuloksia hyödynnetään. Koulutuksessa käymme läpi mittaamisen erilaisia ajattelutapoja, mittareita ja analyyseja, arvioinnin prosesseja, tulosten arviointia sekä niiden tuomista edelleen viestinnän suunnitteluun ja kehittämiseen.