Tapahtumakalenteri
Tapahtumalistaus
-
ProCom PROFESSIONAL – Digitaalisen viestinnän ammattilaisuus 2023
, Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -ProComin toimisto / online-koulutuksetMiten luoda sisältöjä, jotka ovat puhuttelevia, rehellisiä, linjassa yrityksen arvojen ja ilmeen kanssa sekä tavoittavat oikeat kohderyhmät? Tehokas digiviestintä vaatii kattavaa ja ajantasaista alusta- ja kanavaosaamista, suunnitelmallisia ja tarkasti segmentoituja sisältöjä sekä vahvaa osaamista mittaamiseen ja tiedon analysointiin. Sosiaalinen media tarjoaa parhaillaan tehokkaan viestintäväylän organisaatioviestijöille, ja myös yhteiskunnallisesti keskeisten asioiden pariin. Tämän koulutuskokonaisuuden avulla saat syväymmärrystä digitaalisen viestinnän eri alueille.
-
ProCom PROFESSIONAL – Johtamisviestinnän ammattilaisuus 2023
, Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -ProComin koulutustila / online-koulutuksetJohtamisviestinnän koulutuskokonaisuus pureutuu alueille, joilla johtaminen, viestintä, strateginen ajattelu ja asiantuntijuus kietoutuvat yhteen. Strateginen johtaminen, viestinnän suunnittelu ja johtaminen, vastuullisuus, maineenhallinta ja kriisit, muutosviestintä sekä datalla johtaminen – muun muassa näihin kaikkiin saat tuoretta näkökulmaa ja vahvaa osaamista johtamisviestinnän koulutuksessa.
-
ProCom PROFESSIONAL Vastuullisuus & viestintä -koulutuskokonaisuus 2023
, Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -ProComin koulutustila / online-koulutuksetVastuullisuus ja viestintä -koulutuskokonaisuus antaa laajan kokonaisymmärryksen vastuullisuuskysymyksiin sekä käytännön oppeja oman vastuullisuuden ja sen viestinnän tekemiseen, tehostamiseen ja vaikuttavuuteen. Ilman vastuullisuuskysymysten tunnistamista viestinnän ammattilaisen on haastavaa menestyä työssään oman organisaation sisäisenä muutosagenttina, brändin rakentajana ja johdon tukena. Vastuullisuus on ohittamaton asia kaikille organisaatioille ja se on sitä myös viestinnän ammattilaiselle, joka kehittää omaa ammattitaitoaan vastaamaan tuleviin liiketoiminta- ja yhteiskuntahaasteisiin.
-
Tampereen alueverkosto: Suomen historian suurin hallinnon uudistus – miten se viestittiin Pirkanmaalla?
, Tapahtuman tyyppi: Jäsentapahtuma , Tapahtuman ajankohta: -Tays, kokoustila Kauppi, Finn-Medi 2, 7. krs (os. Biokatu 8, Tampere)Sosiaali- ja terveyspalvelut sekä pelastustoimi siirtyivät kunnilta ja kuntayhtymiltä hyvinvointialueiden vastuulle 1.1.2023. Pirkanmaan hyvinvointialueen viestintätiimi kutsuu ProComin jäsenet vierailulle kuulemaan kokemuksia ja näkemyksiä organisaatiouudistuksen viestintää tehneiltä sekä keskustelemaan alueen muiden jäsenten kanssa viestinnästä.
-
Satakunnan alueverkosto: Tekoäly – tulevaisuuden viestijän supervoima?
, Tapahtuman tyyppi: Jäsentapahtuma , Tapahtuman ajankohta: -Satakunnan kauppakamari, Valtakatu 6, 28100 PoriSatakunnan kauppakamari kutsuu Satakunnan alueverkoston aamiaistilaisuteen kauppakamarin tiloihin. Kuulemme lyhyesti kauppakamarin kuulumisia, jonka jälkeen puhutaan viestijän tulevaisuuden supervoimasta nimeltä tekoäly. Puhujavieraana on Lingo Languages Oy:n toimitusjohtaja Miia Virtanen.
-
Aamu ytimessä: Oletko pohtinut podcastia vastuullisuusviestinnän kanavana?
, Tapahtuman tyyppi: Jäsentapahtuma & etäosallistumismahdollisuus , Tapahtuman ajankohta: -OnlinePodcast voi olla hyvä keino elävöittää vastuullisuusraporttia: avata monimutkaisia aiheita laajemmalle yleisölle. Tässä Aamu ytimessä -tilaisuudessa avaamme sitä, kuka podcastia kuuntelee ja miksi sekä mitä asioita vastuullisuuspodcasteissa pitää ottaa huomioon. Tilaisuus järjestetään yhteistyössä Suomen Podcastmedian kanssa.
-
Opiskelijawebinaari: Nuoret viestijät työelämässä
, Tapahtuman tyyppi: Webinaari , Tapahtuman ajankohta: -OnlineMillaisia uramahdollisuuksia viestinnän ala tarjoaa? Tule kuulemaan kolmen nuoren viestijän inspiroivat uratarinat kaikille opiskelijoille avoimeen webinaariin. Puhujina ovat Anna Majuri Ulkopoliittisesta instituutista, Akseli Rouvari Tekiristä sekä yrittäjä Lilli Salminen (Content Corner & Nōs Creative).
-
Datan visualisointi ja videot
, Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -ProComin toimisto / OnlineDatan visualisointi ja videot -koulutuksessa opit hyödyntämään visuaalisuutta viestinnässä. Koulutuspäivä on jaettu kahteen osaan: datan visualisointiin Canvan avulla sekä videosisältöihin. Erilaisen datan esittäminen visuaalisesti helpottaa sen jäsentämistä ja ymmärtämistä. Datan visualisointi onnistuu helposti infograafien avulla. Valmennuksessa opit, mitä infograafien tekemisessä tulee ottaa huomioon, miten niitä tuotetaan Canvan avulla sekä inspiroidut erilaisista esimerkeistä.
-
Johtajaverkosto: Digitaalisten alustojen valta ja vastuu
, Tapahtuman tyyppi: Jäsentapahtuma , Tapahtuman ajankohta: -Tietoevry, Keilalahdentie 2-4, EspooSosiaalisen median alustoilla on merkittävä asema julkisen yhteiskunnallisen keskustelun areenana. Ne ovat kuitenkin kaupallisia yrityksiä, joita tehdään Piilaakson tai kenties Kiinan ehdoilla. Miten digitaaliset alustat vaikuttavat julkiseen keskusteluun? Onko yhteiskunnalla ja viestivillä organisaatioilla muita vaihtoehtoja kuin viestiä kaupallisen somen kautta? Tervetuloa johtajaverkoston tapaamiseen, puhujana dosentti, VTT Salla-Maaria Laaksonen, Kuluttajatutkimuskeskus.
-
DEI – monimuotoisuus ja inklusiivisuus viestinnässä
, Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -ProComin toimisto / OnlineKoulutuksen aikana opit tunnistamaan, mitä DEI kokonaisvaltaisesti tarkoittaa. Koulutuspäivän edetessä ymmärrät monimuotoisuuden, yhdenvertaisuuden ja inklusiivisuuden koko kirjon, tarpeet sekä hyödyt. Päivän aikana opit kohtaamaan, viestimään ja kommunikoimaan inklusiivisesti sekä löydät rohkeuden osallistua tärkeisiin keskusteluihin. Tunnistat omia tiedostamattomia ennakkoluulojasi ja ymmärrät, mistä syrjintä tai suosinta saa alkunsa ja miksi me kaikki teemme sitä usein huomaamattamme. Koulutuksen ansiosta hahmotat oman asemasi osana kokonaisuutta, ja saat työkaluja asemasi tuoman vastuun kantamiseen. Koulutuspäivän jälkeen opit välttämään yleisimmät virheet sekä olemaan armollisempi myös itseäsi kohtaan.
-
Herätys – viestinnän eettiset ohjeet uudistuvat
, Tapahtuman tyyppi: Webinaari , Tapahtuman ajankohta: -Online (Teams)Viestinnän eettiset ohjeet uudistuvat! Tule mukaan Viestinnän eettisen neuvottelukunnan virtuaalisille aamukahveille ja päivitä tietosi viestinnän eettisistä ohjeista! Tapahtuma on avoin ja maksuton kaikille aiheesta kiinnostuneille.
-
Vaikuttava esiintyminen
, Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -ProComin toimistoSinua pyydetään esiintymään. Hihkaisetko ilosta vai alatko välittömästi jännittää? Tämä koulutuspäivä auttaa sinua onnistumaan erilaisissa esiintymistilanteissa. Valmennus tarjoilee vinkkejä ja välineitä, joilla saat yleisösi kuuntelemaan, kiinnostumaan, innostumaan ja toimimaan. Parhaimmillaan esiintymistilanne vakuuttaa ja herättää luottamusta sekä auttaa viestin perillemenoa, ja sen myötä organisaatiosi strategisten tavoitteiden toteutumista.
-
Aamu ytimessä: Tulevaisuuden viestintä- ja vuorovaikutustaidot – ja miten tekoäly muuttaa asetelmaa?
, Tapahtuman tyyppi: Jäsentapahtuma & etäosallistumismahdollisuus , Tapahtuman ajankohta: -ProComin toimisto (Kasarmikatu 23 A 5) & onlineTilaisuudessa keskustellaan tekoälyn, viestinnän ja vuorovaikutuksen merkityksestä organisaatioissa. Viestintätoimisto Kaiun teettämässä Yrityspäättäjien viestintäbarometri -tutkimuksessa nousee esiin viisi tärkeintä tulevaisuuden viestintä- ja vuorovaikutustaitoa. Tässä tilaisuudessa käydään läpi, kuinka tekoälyn ja viestinnän teemat peilautuvat suomalaisyritysten johtajien tuoreisiin näkemyksiin. Tilaisuus järjestetään yhteistyössä viestintätoimisto Kaiun kanssa.
-
Hakukoneoptimoinnin perusteet
, Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -ProComin koulutustila / OnlineHakukoneoptimointi – mitä se on ja mitä viestijän pitäisi siitä tietää? Mitä hakukoneoptimointi on teoriassa ja käytännössä? Tässä koulutuspäivässä opit, millaisiin asioihin hakukoneoptimoinnilla voidaan vaikuttaa ja saat työkaluja siihen, kuinka tehdä hakukoneystävällisiä tekstejä verkkoon. Koulutuksessa keskitytään erityisesti sisältöihin liittyvään hakukoneoptimointiin ja konkreettisiin tapoihin, joiden avulla saat sisältösi paremmin näkyviin hakutuloksissa. Päivän aikana saat kuulla myös teknisen hakukoneoptimoinnin perusteet, jotta tiedät, mitkä tekniset asiat voivat aiheuttaa haasteita hakukonenäkyvyyteen. Koulutus ei vaadi aiempaa tietotaitoa sivustojen tekniikasta.
-
ProCom-päivä 2023
, Tapahtuman tyyppi: Tapahtuma , Tapahtuman ajankohta: -Hilton Helsinki Strand / OnlineProCom-päivä on ollut vuodesta toiseen iloinen kesän aloituksen merkki viestintäammattilaisille ja erityisen tärkeä tilaisuus kollegojen tapaamiseen ja uusien tuttavuuksien luomiseen. Vuoden 2023 ProCom-päivä järjestetään 1.6.2023. Päivän teemana on vaikuttava viestintä. ProCom-päivä keskittyy viestintäalan kaikkein keskeisimpään kysymykseen: miten viestinnällä voidaan vaikuttaa ja millaista on vaikuttava viestintä? Haemme vastausta valovoimaisten puhujien ja kiinnostavien esimerkkien myötä.
-
Google Analytics 4 viestijälle
, Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -ProComin toimisto / OnlineMistä tiedät, onko viestintäsi vaikuttavaa? Miten web-analytiikkaa voidaan hyödyntää viestinnässä? Google Analytics on digiviestijän salainen ase: sen avulla näet tarkalleen, mitä kävijät tekevät sivustollasi, säädät viestintää ja markkinointia sen mukaan sekä mittaat viestinnän vaikuttavuutta! Tässä koulutuksessa pääset nostamaan analytiikkaosaamistasi ja opit, kuinka saat Google Analyticsista kaiken irti.
-
Muutosviestintä
, Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -ProComin koulutustila / OnlineKoulutuspäivän tavoitteena on ensiksikin syventää ymmärrystä erilaisista muutoksista ja viestinnän roolista muutosten elinkaarella. Toiseksi käsittelemme erilaisia viestinnän strategioita ja käytännön ratkaisuja erilaisiin muutostilanteisiin. Koulutuspäivä perustuu ajankohtaiseen muutosviestinnän tutkimukseen, jota ryyditämme ajankohtaisin esimerkein. Päivän päätteeksi luomme askelmerkkejä toimivaan muutosviestintään.
-
Asiakaslähtöisen digipalvelun suunnittelu
, Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -OnlineDigipalvelusta saadaan helppokäyttöinen ja selkeä, kun asiakkaan tarpeet ovat tiedossa ja palvelun sisältö sekä visuaalinen ja tekninen toteutus suunnitellaan vastaamaan niitä. Projektin viivästymistä, kustannusten paisumista sekä palvelun käytön ongelmia voidaan ennaltaehkäistä tehokkaasti, kun asiakkaan tilanne ja palvelun tarve tunnistetaan hyvissä ajoin ja sisällöntuotantoa ei jätetä hankkeen loppumetreille valmiisiin raameihin sovitettavaksi. Astu digipalveluiden muotoilun uudelle ajalle, jossa avainsanoja ovat asiakasymmärrys ja sisältölähtöisyys! Opi keinot, joilla suunnittelet ja toteutat tuloksia tuovan digipalvelun, jossa sisältö, visuaalisuus ja tekninen toteutus saavat aikaan timanttisen käyttökokemuksen.
-
Vastuullisuusraportoinnista kestävyysraportointiin
, Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -ProComin toimisto / OnlineKoulutuspäivässä perehdymme siihen, miksi ja miten vastuullisuudesta kannattaa raportoida. Käymme läpi raportointiprojektin vaiheet ja autamme sinua tunnistamaan organisaationne vastuullisuutta koskevan tiedonkeruun ja -hallinnan kehittämiskohteet. Avaamme myös kestävyysraportointidirektiivin vaatimukset ja sen, miten vaatimuksiin kannattaa varautua. Koulutuspäivässä tutustutaan myös kattavasti data- ja tekoälyvastuullisuuden eri osa-alueisiin ja niiden soveltamiseen liiketoiminnassa sekä viestintä- ja vastuullisuustyössä.
-
Digiviestinnän mittaaminen
, Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -ProComin toimisto / OnlineDigiviestinnän mittaamisen koulutus keskittyy vastaamaan ikuisuuskysymyseen oman markkinointiviestinnän toimivuudesta. Kurssilla tutustutaan niin verkkosivujen kuin yleisimpien sosiaalisen median kanavien saatavilla olevaan dataan ja miten tästä raakadatasta jalostetaan ymmärrettävämpiä kokonaisuuksia niin dataa visualisoiden kuin hyödyntäen tarinankerrontaa osana datan ymmärrystä. Verkkosivujen mittaamisen työkaluna tutustutaan Google Analyticsiin sekä hakukonenäkyvyyden mittaamiseen avainsana-analyysin avulla. Lisäksi pohdimme mahdollisuuksia ymmärtää julkisten keskustelujen volyymia ja työntekijöiden läsnäolon merkitystä viestinnän onnistumisessa. Tutustumme myös erilaisiin työkaluihin Sprout Socialista Googlen Looker Studioon.
-
Vastuullisuus, maine ja kriisiviestintä
, Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -ProComin koulutustila / OnlineTämä koulutuspäivä yhdistää tehokkaasti strategisen, operatiivisen ja inhimillisen näkökulman maineen analysointiin, kriisien ennakointiin ja ennaltaehkäisemiseen, kriisitilanteen hoitamiseen ja myrskyistä selviytymiseen. Vastuullisuuden, maineen ja kriisiviestinnän yhdistävä koulutuspäivä on tehokas, laaja-alaiseen kokemukseen nojaava kokonaisuus, joka auttaa ymmärtämään vastuullisuuden, maineen ulottuvuuksien ja kriisitilanteiden välisen yhteyden. Kouluttaja Anna Ståhle uskoo, että rehellisyys organisaation haasteiden edessä ja rohkea oman toiminnan analysointi ovat paras mainevakuutus. Tule mukaan kasvattamaan organisaatiosi kriisinkestävyyttä – ja myös omaasi.
-
Datalla johtaminen – viestinnän mittaaminen ja vaikuttavuus
, Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -ProComin koulutustila / OnlineViestinnän mittaaminen niveltyy sekä koko organisaation että viestinnän strategiseen suunnitteluun ja toteutukseen. Mittaamisen keskeisiä haasteita ovat, millaisia mittareita oikeasti tarvitaan ja miten tuloksia hyödynnetään. Koulutuksessa käymme läpi mittaamisen erilaisia ajattelutapoja, mittareita ja analyyseja, arvioinnin prosesseja, tulosten arviointia sekä niiden tuomista edelleen viestinnän suunnitteluun ja kehittämiseen.
-
Asiantuntijoiden rooli ja sitouttaminen viestintään
, Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -ProComin koulutustila / OnlineNiin kauan kuin viestintää ei mielletä osaksi asiantuntijoiden työnkuvaa, moniääninen, aito ja vaikuttava viestintä on vastatuulessa. Ja toisaalta niin kauan kuin asiantuntijaviestintää ei johdeta tavoitteellisesti, viestintä voi olla liiankin moniäänistä ja hajanaista tuottaakseen haluttuja tuloksia. Kumpi edellisistä haasteesi onkin, nappaa tästä inspiroivasta ja käytännönläheisestä koulutuksesta parhaat vinkit viestintäkulttuurin kehittämiseen ja siihen, miten asiantuntijoita innostetaan ja sitoutetaan viestintään.