Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.​​​​​​

Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.​​​​​​

Evästeasetuksesi on tallennettu.
Siirry etusivulle

Toimitusjohtaja Elina Melgin: viestinnän ammattilaisuus antaa mahdollisuuden vaikuttaa

ProComin toimitusjohtajana toimii Elina Melgin. Vuonna 2005 aloittanut Melgin näkee näissä vuosissa kaksi teemaa kaikista tärkeimpinä: etiikan ja vastuullisuuden. Etiikka ja vastuullisuus liittyvät kaikkeen, hyvistä hallintotavoista demokratiaeetokseen, joista ProCom on tullut tunnetuksi.

Miksi sinusta tuli viestijä?

Kaikki alkoi kirjoittamisesta. Freelance-toimittajan kokemuksella pääsin ensimmäiseen tiedottajan pestiin, jossa piti vaikuttaa kokonaisvaltaisesti eri keinoin ja erilaisiin kohderyhmiin. Työ oli kokonaisvaltaista, strategista ja haastavaa. Pidin siitä.

Mitä viestinnän ammattilaisuus antaa sinulle?

Mahdollisuuden vaikuttaa. Maailmassa on paljon parannettavaa. Olen ottanut tietynlaisen roolin noin 20 vuotta sitten kun ryhdyin koko viestintäalan spokespersoniksi Suomessa. Tässä roolissani olen edistänyt tutkimustietoa, dataan pohjautuvaa näkemystä. Olen halunnut edistää tasa-arvoa, sananvapautta ja eettisyyttä yhteiskunnassa.

Miten määrittelet viestinnän tarkoituksen?

Viestintä on vuorovaikutukseen perustuvaa vaikuttamista, mutta kaikki viestintä ei ole eettistä. Tätä määritelmää olen käyttänyt kauan. Se on helppo muistaa ja kenen tahansa ymmärtää. Viestintätyötä selitellään ihan liikaa kryptisillä ilmaisuilla.

Mikä merkitys viestinnällä on luottamuksen rakentajana?

Viestintäammattilaiset ovat tunnistaneet luottamuksen rakentamisen ja ylläpitämisen ykköstehtäväkseen Euroopassa. Se on loistavaa! Jos luottamus menee, menee myös maine eikä sen jälkeen ole enää mahdollisuutta vaikuttaa mihinkään eettisesti.