
Ohjelma
ProCom-päivän ohjelmaa on muokattu vastaamaan muutoksessa olevan yhteiskuntamme mukaiseksi.
Aamupäiväosuus on kansainvälinen ja englanniksi, minkä jälkeen kieli vaihtuu suomeksi ja jatkamme seminaariohjelmaa pohtimalla viestinnän roolia ja vastuuta tässä ajassa. Seminaaripäivän jälkeen on vuorossa cocktail-tilaisuus, jonka aikana palkitaan Vuoden viestintäpalkintojen saajat.
ProCom-päivän juontajana toimii Ylen uutisankkuri Jussi-Pekka Rantanen ja iltajuhlaa kanssamme viettää toimittaja Sami Sykkö.
Maabrändit ja brändit maailmalla vakaina ja epävakaina aikoina
Aamupäivä
Kello 8.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
Kello 9.00 Tervetuloa ProCom-päivään / Welcome to the ProCom Day
Maria Mroue, hallituksen puheenjohtaja, Chair of ProCom
Jussi-Pekka Rantanen, moderaattori / Moderator
Kello 9.05 Keynote speech: National image in turbulent times – how war and pandemics affect the way we perceive and respond to other countries
Simon Anholt, Honorary Professor of Political Science and Author
Kello 9.50 Studio Discussions by Simon Anholt and Jussi-Pekka Rantanen
Simon Anholt
Jussi-Pekka Rantanen
Two Brand Cases:
Kello 10.00 Sustainable business and corporate values in post normal times – case Paulig
Rolf Ladau, toimitusjohtaja, Paulig
Kello 10.30 Trust, integrity and resilience in today’s turbulent world – case Tietoevry Ukraine
Kia Haring, viestintä- ja vastuullisuusjohtaja, TietoEvry
Kello 11.00 Coffee Break
Viestinnän vastuu ja merkitys
Keskipäivä
Kello 11.20 ESG-mielikuvat ja maine organisaation luottamuksen sekä kestävän kasvun rakentajana
Harri Leinikka, toimitusjohtaja, T-Media
Kello 11.40 Case: Hyväksytty vastuullisuus: ESG-mielikuvat eri rooleista käsin tarkasteltuna
Päivi Anttikoski, entinen toimittaja, entinen valtioneuvoston viestintäjohtaja, SOK:n markkinoinnin, viestinnän ja vastuullisuuden johtaja
Kello 12.00 Keskustelua aiheesta
Kello 12.15 Lounas- ja verkostoitumistauko
Kello 13.00 Paneelikeskustelu: Median ja toimittajien vastuu nykyviestintäteknologian aikana
Keskustelua alustaa ja moderoi Veera Heinonen, Demokratia ja osallisuus -teeman johtaja, Sitra.
Keskustelemassa ovat Maria Pettersson, päätoimittaja Journalisti-lehti, Saska Saarikoski, toimittaja, Helsingin Sanomat sekä Ulla Järvi, toimittaja, pääsihteeri, Suomen tiedetoimittajain liitto.
Strategisen markkinointiviestinnän rooli tulevaisuuden rakentajana
Iltapäivä
Kello 14.00 Keskustelua strategisen markkinointiviestinnän merkityksestä ja voimasta yllättävissä muutoksissa
Markkinoinnin ja viestinnän liitosta keskustelemassa Chief Creative Officer & Owner at Nitro Group Eka Ruola ja pitkän linjan viestintäveteraani Arja Suominen. Moderaattorina Jussi-Pekka Rantanen.
Kello 14.40 Kahvi- ja seurustelutauko
Kello 15.00 Vaikuttajamarkkinointia vuodesta 1981
Sami Sykkö, toimittaja
Sami Sykkö on myynyt itsensä avulla tuotteita koko elämänsä. Nyt sitä kutsutaan vaikuttajamarkkinoinniksi – ja tuloksia mitatataan viimeistä klikkausta myöten. Sykkö katsoo esityksessään henkilöbrändäystä silmiin. Ja henkilöbrändiä peiliin.
Kello 15.25 Keynote: Vahva brändi
Marina Vahtola, hallituksen puheenjohtaja Chain Invest Oy, kansainvälinen hallitusammattilainen
Brändin menestyksellinen rakentaminen edellyttää vahvaa liiketoimintaosaamista sekä ennen kaikkea liiketoiminnan ymmärrystä – siksi se on ylimmän yritysjohdon tehtävä.
15.55 Keskustelua & kiitossanat
Ohjelma jatkuu iltatilaisuutena viestintäpalkintojen jaolla.
Cocktails & Vuoden viestintäpalkinnot
ILTAJUHLA
Vuoden 2021 Viestintäpalkinnot (alkaen heti kello 16 jälkeen)
Sami Sykkö, toimittaja ja Elina Melgin, toimitusjohtaja, ProCom
- Jännitystä ja iloa – palkitaan vuoden viestijät ja viestintäteot!
- Elävää musiikkia
- Hyvää seuraa
- Ruokaa ja juomaa
- Kiinnostavia keskusteluja alan kollegoiden kanssa