Opas Strateginen viestintä – Oivalluksia ja työkaluja viestinnän ammattilaiselle (2025)
Strateginen viestintä – Oivalluksia ja työkaluja viestinnän ammattilaiselle
Strateginen viestintä ei ole yksittäinen toimenpide tai suunnitelma, vaan tapa ajatella ja toimia. Se edellyttää kykyä nähdä oma työ osana kokonaisuutta, ymmärtää johtamista ja liiketoimintaa sekä rohkeutta vaikuttaa ja haastaa rakentavasti. Samalla se vaatii priorisointia ja kykyä tunnistaa, mikä juuri nyt on olennaista.
Mutta mitä strategisuus tarkoittaa viestintätyön arjessa, ja miten strategiseksi viestijäksi kasvetaan?
Opas Strateginen viestintä – Oivalluksia ja työkaluja viestinnän ammattilaiselle kokoaa kokeneiden viestinnän ammattilaisten näkemyksiä viestinnän strategisesta roolista sekä tehtäviä, joiden avulla voit pohtia omaa rooliasi viestijänä. Opas on suunnattu erityisesti viestintäuransa alkuvaiheessa oleville tai viestijöille, jotka haluavat syventää osaamistaan strategisesta viestinnästä.
Oppaan ovat kirjoittaneet ja koonneet ProComin viestintäpäällikkö Jaana Raatikainen ja koulutus- ja kehitysjohtaja Miia Rosenqvist.
Lataa opas maksutta alla olevalla lomakkeella! Pieni määrä opasta on saatavilla myös painettuna ja saatavilla ProComin toimistolla. Painettuja oppaita ei postiteta.