Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.​​​​​​

Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.​​​​​​

Evästeasetuksesi on tallennettu.
Siirry etusivulle

Uutuuskirja strategisesta viestinnästä

ProComin kustantama vuotuinen viestinnän tutkimuskirja ProComma Academic 2025 julkaistaan 5.6.2025 teemalla strateginen viestintä. Tutkimuskirjan tavoitteena on avata strategisen viestinnän sisältöä eri näkökulmista ja erilaiset organisaatiot huomioiden.

ProComin kustantama vuotuinen viestinnän tutkimuskirja ProComma Academic 2025 julkaistaan 5.6.2025 teemalla strateginen viestintä. Tutkimuskirjan tavoitteena on avata strategisen viestinnän sisältöä eri näkökulmista ja erilaiset organisaatiot huomioiden.

Strateginen viestintä -kirjassa on kahdeksan vertaisarvioitua artikkelia, joissa strategista viestintää tarkastellaan monitieteisesti ja erilaisissa toimintaympäristöissä. Teoksen ovat toimittaneet VTT, dosentti Elisa Juholin sekä FT, dosentti, yliopistotutkija Henrik Rydenfelt.

Teos sisältää seuraavat artikkelit:

  • Strateginen viestintä muuttuvissa olosuhteissa – Päivityksiä vuosituhannen vaihteen lähtökohtiin
    Elisa Juholin & Henrik Rydenfelt
  • Strateginen viestintä yhteiskunnan resilienssiä rakentamassa
    Laura Asunta, Päivi Tampere & Hans-Petter Fagerli
  • Digitaalinen propaganda: hajauttavaa, osallistavaa ja strategista
    Nuppu Pelevina
  • Suunnitelmallista huomion keräämistä ja kokemuspohjaisia valintoja – Poliittisen brändin strateginen viestintä
    Elisa Kannasto
  • Vastuullisuusviestinnän strategiset käytännöt
    Visa Penttilä & Meri Frig
  • Strategisen viestinnän mahdollisuudet yhteiskunnallisten haasteiden ratkojana
    Anne Laajalahti & Heini Taiminen
  • Konfliktinhallintakulttuurin johtaminen strategisena valintana
    Pia Lappalainen & Elisa Juholin
  • Arvostava kehittäminen ja strateginen työyhteisöviestintä
    Helena Kantanen, Hanna Lehtimäki & Salla-Mari Rönkkö

Strateginen viestintä on ProComma Academic -kirjasarjan 12. teos. ProComma Academic on viestintäalan tutkimuskirjasarja, joka edistää alan keskustelukulttuuria organisaatioissa, yhteisöissä ja yhteiskunnassa. ProCom on julkaissut viestinnän ammattilaisille suunnattua tieteellistä julkaisua vuosittain vuodesta 2014 asti. Teos julkaistaan sekä painettuna että sähköisesti. Sähköinen julkaisu on ilmestyttyään vapaasti saatavilla Helsingin yliopiston Helda-julkaisualustalla. ProComin jäsenille painettu julkaisu on maksuton. Muille kuin ProComin jäsenille painetun teoksen hinta on 35 € sis. alv 14 %. Hinta ei sisällä toimituskuluja.

Teos julkistetaan ProCom-päivässä Finlandia-talossa 5.6. Teos jaetaan kaikille ProCom-päivän osallistujille tapahtuman aikana.

Tutustu sähköiseen julkaisuun Heldassa >

Tilaa painettu teos >

Uutista päivitetty 4.6.2025: Lisätty linkki sähköiseen julkaisuun, lisätty luettelo artikkeleista ja poistettu tieto ennakkotilauksesta / ProCom