Koulutuspäivät
Ilmoittautumalla koulutuskokonaisuuteen saat käyttöösi koko vuoden 2024 (12 kuukauden) opinto-oikeuden ja pääsyn kaikkiin koulutuspäiviin. Jos haluat koulutuksesta todistuksen, tulee sinun suorittaa vähintään kuusi (6) koulutuspäivää sekä tehdä hyväksytysti oppimispäiväkirja, joka palautetaan ProComille siinä vaiheessa, kun koulutukset on suoritettuna. Todistuksessa käy ilmi koulutuskokonaisuutesi teema, laajuus sekä koulutuspäivät.
Halutessasi voit myös ilmoittautua yksittäisiin vastuullisuusviestinnän koulutuspäiviin. Yksittäiset koulutuspäivät avataan myyntiin loppuvuoden aikana.
Vastuullisuusviestinnän kokonaisuus pitää sisällään seuraavat koulutuspäivät:
Koulutuspäivässä luodaan syvällinen katsaus siihen, miksi vastuullisuus on keskeinen osa nykypäivän yritysviestintää. Mitä vastuullisuus konkreettisesti tarkoittaa ja miksi se on merkitykselistä?
Syvennytään yritysvastuun historiaan ja nykyhetkeen: Katsaus vastuullisuusajattelun kehittymiseen ja nykytilanteeseen ja miten eri kulttuurit ja maailmanosat ovat vaikuttaneet vastuullisuusajatteluun.
Koulutuspäivän sisältö:
- Kansainväliset sopimukset ja regulaatio
- Direktiivit
- Kaksoisolennaisuusanalyysi
- Donitsitalous
Kouluttaja: Leo Stranius, Veikko Sajaniemi
Koulutuspäivä tarjoaa sukelluksen ESG-aiheisiin ja niiden merkitykseen yritysviestinnässä. Kuinka ESG-aiheet integroidaan yrityksen strategiaan ja päivittäiseen toimintaan? Keskustelemme käytännön esimerkeistä ja parhaista käytännöistä. Tarkastelemme myös, miten ESG-aiheet tukevat yrityksen liiketoimintatavoitteita.
Kouluttaja: Leo Stranius, Veikko Sajaniemi
Koulutuspäivänä tarkastellaan, miten organisaatiot voivat osallistaa eri sidosryhmiä vastuullisuusprosesseihinsa. Tämä sisältäisi työkaluja ja menetelmiä stakeholderien kuuntelemiseen ja heidän näkemystensä huomioimiseen viestintästrategioissa.
Kouluttaja: Mari Haavisto
Koulutuksessa keskitytään vastuullisuusraportoinnin keskeisiin periaatteisiin ja käytäntöihin. Kuinka raportoida vastuullisuudesta läpinäkyvästi ja uskottavasti? Opimme tunnistamaan hyvän vastuullisuusraportin piirteet
Kouluttaja: Henni Savolainen
Tässä koulutuspäivässä syvennytään siihen, miten organisaatiot voivat edistää monimuotoisuutta ja inklusiivisuutta sekä sisäisessä että ulkoisessa viestinnässä.
Kouluttaja: Dakota Robin
Koulutuspäivässä tarkastelemme, kuinka brändi voi olla yrityksen vastuullisuuden tukena. Syvennymme pohtimaan, miten voimme mitata vastuullisuusviestinnän vaikuttavuutta? Käymme läpi työkalut ja menetelmät vastuullisuusviestinnän arvioimiseksi ja jatkuvaksi kehittämiseksi.
Kouluttaja:
Tässä koulutuspäivässä pohditaan, kuinka voimme varmistaa, että tekoälykästä viestintää hyödynnetään vastuullisesti viestinnässä ja johtamisessa. Pureudumme, mitkä ovat viherpesun/pinkkipesun vaarat ja sudenkuopat sekä miten ennakoida ja toteuttaa rohkeaa ja ennakkoluulotonta vastuullisuusviestintää.
Syvenymme, kuinka organisaatiot voivat rakentaa ja ylläpitää vastuullista mainetta. Käsitellään myös, kuinka kriisiviestinnässä tulisi huomioida vastuullisuusnäkökulmat.
Kouluttaja: Anna Ståhle
Koulutuspäivässä keskitytään siihen, kuinka yritykset voivat viestiä kuluttajille kestävistä tuotteista ja palveluista. Mitä haasteita ja mahdollisuuksia tähän liittyy? Pohditaan yritysaktivismia ja sen merkitystä vastuullisessa viestinnässä. Tutkimme myös, miten yritykset voivat ottaa kantaa yhteiskunnallisiin kysymyksiin.
Kouluttaja:
Koulutuspäivänä pureudutaan, mihin suuntaan vastuullisuus ja yritysvastuu ovat menossa. Miten yritykset ja organisaatiot voivat ennakoida tulevia haasteita ja mahdollisuuksia vastuullisuuden saralla? Syvennytään tulevaisuuden skenaarioihin ja niiden vaikutuksiin yritys- ja julkisen sektorin toimintaan.
Kouluttaja: Sari Kuvaja
Pidätämme oikeudet muutoksiin, muutokset koulutuspäivien sisällöissä ovat mahdollisia.