Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.​​​​​​

Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.​​​​​​

Evästeasetuksesi on tallennettu.
Siirry etusivulle

ProComin maine vahvistunut entisestään jäsenistön keskuudessa

Luottamus&Maine-tutkimuksen mukaan ProComin maine jäsenistönsä keskuudessa on noussut hyvältä tasolta erinomaiseksi. Myös ei-jäsenten keskuudessa ProComin maine on hyvällä tasolla.

Tulokset käyvät ilmi T-Median Luottamus&Maine -tutkimuksesta, joka toteutettiin helmi-maaliskuussa 2023. Jäsenistön lisäksi näkemystä kysyttiin tänä vuonna ensimmäistä kertaa myös viestinnän ammattilaisilta, jotka eivät ole ProComin jäseniä.

Kyselytutkimuksen mukaan ProComin maine jäsenistön keskuudessa on vahvistunut entisestään. ProComin katsotaan toimivan avoimesti ja läpinäkyvästi ja myös sidosryhmätuki jäsenistöltä on vahvaa. Erityisesti vuorovaikutus ja vastuullisuus ovat tutkimuksen mukaan ProComin merkittävimpiä vahvuuksia, sillä mielikuvat niistä ovat korkealla ja niillä on myös huomattavin vaikutus viestijöiden käytökseen ProComia kohtaan.

”Olemme iloisia siitä, että juuri vastuullisuus nähdään ProComin vahvuutena, sillä visiomme on maailman vastuullisimman viestintäkulttuurin rakentaminen”, sanoo ProComin hallituksen puheenjohtaja Maria Mroue.

Muiden kuin jäsenten keskuudessa tutkimustulos ylsi kokonaistasolla hyvään arvosanaan. Sidosryhmätuki muiden kuin jäsenten keskuudessa ProComia kohtaan on matalampi, mutta hyvällä tasolla.

”Halusimme tutkimuksen vastaajiksi myös viestijöitä, jotka eivät ole meidän jäseniämme. Näin saimme monipuolisemman kuvan toiminnastamme ja vastauksia siihen, mikä tekisi jäsenyydestämme entistä houkuttelevampaa”, sanoo ProComin toimitusjohtaja Jarno Forssell.

Kaikkien vastaajien tulokset huomioiden, mahdollisuuksia toiminnan kehittämiseen nousi esiin esimerkiksi maineen innovaatiot-ulottuvuudella.

”Samalla kun pidämme kiinni vahvuuksistamme, haluamme tarttua myös kehitysmahdollisuuksiin. Etsimme ja kokeilemme uusia tapoja vaikuttaa ja viestiä viestinnän ja viestijöiden arvostuksen puolesta. Tarjoamme viestijöille myös uudenlaista koulutusta esimerkiksi tekoälyn hyödyntämisessä viestinnässä”, Forssell sanoo.

Luottamus&Maine -kyselytutkimukseen osallistui yhteensä 260 viestintäalan ammattilaista, joista 58 ei vielä kuulunut ProComiin. Tiedonkeruu toteutettiin sähköisellä kyselylomakkeella 15.2.–9.3.2023.

Tutustu tutkimusraporttiin >

Lahjoitimme jokaisesta Luottamus&Maine -tutkimuskyselyyn tulleesta vastauksesta 3 euroa Plan International Suomen hätäapukeräykseen sodasta kärsivien lasten auttamiseksi Ukrainassa. Lue lisää >

Lisätietoja:

ProComin toimitusjohtaja Jarno Forssell, puh. 040 506 4815, jarno.forssell[at]procom.fi